Dag 31: Agrigento

8 mei 2023 - Agrigento, Italië

Een rustdag. Maar dan een echte. Dat was het vandaag. Ik ben er aan toe. Ik merk dat de vermoeidheid begint toe te slaan, uw reporter is tenslotte ook geen 59 meer….

Broodje Crudo

Beproefd medicijn is uitslapen en krantje croissantje. Het regent bovendien vandaag, dus ik sla de bezienswaardigheden maar over.

ik besluit verder om de rest van de etappes om te gooien. De aanbevolen route gaat door de bergen. Het zou mij vanaf hier zo’n 4.500 hoogtemeters kosten om op mijn eindbestemming te geraken. Waaronder 1 rit van meer dan 1.200 meter klimmen. Dat is mij allemaal iets te gortig.

Daarbij komt, wellicht genetisch bepaald, dat ik meer van strand en zee, dan van bergen hou. Ik ga dus vanaf hier de kustlijn volgen. De te fietsen afstand naar Catania blijft hetzelfde, maar met minder klimwerk.

Aangepaste route langs de kust

Ik maak dus de routes en boek de overnachtingen. Verder een wasje en dat was het dan !

1. Luc:
    8 mei 2023
    Geniet van je welverdiende rustdag. Dat wasje zou ik een was noemen. Dat moet ook allemaal mee de berg op. Minder is makkelijker.
    We genieten van je verslagen
  2. Willem de Mol:
    8 mei 2023
    Ja, zonder zweet is de kleding een stuk lichter😀

Jullie ook veel plezier met de de rest van jullie fietstocht !
  3. Chris:
    8 mei 2023
    Je fiets de kantjes er vanaf ouwe :-)
    Siracusa vond ik een leuke dagtrip . Enjoy!
  4. Willem de Mol:
    8 mei 2023
    Ik zal morgen een paar strafrondjes rijden.😜
    In Siracusa blijf ik idd een dagje extra
  5. Peter de Mol:
    8 mei 2023
    Genetisch bijna hetzelfde maar wel een enorme klimliefhebber......maar je fietst voor je plezier dus als het niet hoeft moet je het niet doen.
  6. Willem de Mol:
    9 mei 2023
    Idd, ik kijk met respect naar de bergen die jij en JW bedwingen !💪
    Bij mij gaat het meer om het reizen dan sportieve prestaties
    NB voor de juiste vergelijking😜: neem een 2 x zo zware fiets, hang er 20 kilo aan en zorg voor een roedel blaffende en happende honden. Dit 30 dagen achter elkaar😀😂
  7. Heleen:
    9 mei 2023
    Vooral doen waar je zin in hebt!
  8. Willem de Mol:
    Dat doe ik sowieso 😀😜