Dag 11: San Lucido - Lamezia Terme

18 april 2023 - Lamezia Terme, Italië

KM 58/418 - HM 382/4.582

“Het ontbijt wordt geserveerd in de nabij gelegen bar”. Ik weet inmiddels dat deze mededeling een typisch Italiaans ontbijt betekent. Dat wil zeggen 1 koffie met 1 croissant. Daar kan uw verslaggever natuurlijk niet de hele dag op fietsen, dus er moest flink bijgeplust worden met proviand uit de plaatselijk Spar.

DSC02555

Het concept van de route leek sterk op die van gisteren. Namelijk de kustweg zoveel mogelijk ontwijken. Met als extra attractie deze keer een paar kilometer off-road. De regenval van de afgelopen dagen had het parcours extra uitdagend gemaakt. Plassen zo breed als het pad, dus er is maar 1 manier en dat is er doorheen. De ondergrond is modderig en aardig diep, dus je moet flink aanzetten. Met als bijkomend effect opspattend water en natte schoenen. Ik heb maar 1 paar bij me (moet allemaal in de fietstassen passen), dus zullen de komende dagen de Italianen hun neus voor mij ophalen.

IMG_1308
De route door de wildernis was niet geheel correct (er ontbraken wat weggetjes, die er volgens de kaart wel zouden moeten zijn) dus ik moest improviseren en toch een aardig stukje langs de kustweg rijden. In de drukke zomermaanden waarschijnlijk een hel, maar nu goed te doen. En fijn om direct langs zee te rijden. Als liefhebber van wolken en de kleur blauw, kwam ik ruimschoots aan mijn trekken vandaag. Hopelijk geven de foto’s een indruk van de 50 tinten blauw die ik vandaag gezien heb.

IMG_5392

Mijn eindbestemming is een airbnb in een desolaat vakantie-dorp. Er was weinig keus, dus eindig ik in mijn enigszins shabby appartement. De eigenaar was “vergeten” te melden dat internet niet werkt. Gelukkig kan ik dankzij EU regels mijn telefoon-bundel gewoon gebruiken, dus zal dit stukje U toch bereiken….

De temperaturen overdag zijn aangenaam, maar ‘s avonds koelt het nog behoorlijk af. De hotelkamers en appartementen zijn vooral ingericht op de hitte, bijvoorbeeld overal tegels op de grond. Gelukkig overal wel een airco, die je ook op verwarmen kunt zetten.