Dag 27: Trapani - Mazara del Vallo

4 mei 2023 - Mazara del Vallo, Italië

KM 85/1.145 - HM 417/12.923

Een perfecte fietsdag. Dat was het vandaag. Temperatuur van 25 graden, zonnetje, blauwe lucht, windje in de rug, weinig hoogtemeters en grotendeels langs het water.

De dag begon met een koude douche (letterlijk, want er was stroomuitval). Nadat ik de stad uitgefietst ben, nog een tegenvallertje. Het bord doodlopende weg (2 x) negeer ik vanzelfsprekend, maar dan stuit ik deze keer toch op een echt onneembare barrière en moet ik dus terug en een stukje over de drukke weg. Daarna gaat de route richting het binnenland over zeer rustige weggetjes. Helaas ook vandaag weer tweemaal een aanval van honden af moeten slaan.

Ik ben blij als ik de kust weer bereik bij de uitgestrekte zoutpannen ten zuiden van Trapani. Een bijzonder landschap, genaamd Saline du Nubia, met mooie paarse kleuren. Daarna volgt een prachtig fietspad langs de ondiepe lagune, die vol is met kite- en windsurfers. Vanaf nu fiets ik zo’n 25 kilometer onafgebroken langs het water, over wisselende ondergronden. Ik kan niet overal fietsen, vanwege het mulle zand, dus daar is het zwoegend duwen (filmpje !).

Ik passeer Marsala, dat vooral bekend is vanwege de gelijknamige dessert-wijn. De mooie kust wordt vanaf hier wel ontsierd door  enorme hoeveelheden algen, die ook aardig stinken. Het fietsen gaat weer soepeltjes vandaag en ik bereik na een uur of 5 trappen mijn overnachtingsplaats Mazara del Vallo, waar ik (uiteraard) kamer Tulipano krijg toegewezen.

1. Peter de Goede:
    4 mei 2023
    Ik geniet iedere dag van de foto's en de filmpjes. Een tip om de dramatiek en de kijkdichtheid te vergroten. Film een keer de achtervolging door de honden.
  2. Willem de Mol:
    4 mei 2023
    Ik zal met het a.s. OMANIDO-uitje een paar valse honden opzoeken en dan zal ik een leuk filmpje van jou maken !😀😀
  3. Roberto:
    Goede tip Peter,
    Ik schat dat dit zo’n 10.000 volgers opleverd‼️😊
  4. Willem de Mol:
    Oplevert is met een “t”😀
  5. Roberto:
    5 mei 2023
    En ik had nog wel advies gevraagT of ik het goed gespeld had 🫢
  6. Willem de Mol:
    5 mei 2023
    Kruideniertje, Kun jij je niet beter concentreren op die lege schappen in je winkeltje ?😀😂😀