🇦🇱🇬🇷Dag 42: Sarandë - Corfu

10 oktober 2022 - Corfu, Griekenland

KM 10/1.852 - HM 70/18.458

De laatste fietskilometers vandaag. Met een piepklein veerbootje naar Corfu overgevaren. Gelukkig een rustig zeetje en het is maar een dik uur varen.

In de haven van Corfu staat Henk van der Does mij al op te wachten. Hij is een bekende figuur in de fietswereld van Corfu en verzorgt al 30 jaar fietstochten op het eiland voor gasten van Cycletours. Ik heb bij hem een appartementje gehuurd en fiets achter hem aan naar een klein plaatsje genaamd Agios Ioannis, midden op het eiland.

Het volgende agendapunt is het vliegklaar maken van de fiets. Uitdaging is dat Griekse fietsdozen erg klein zijn en mijn fiets erg groot. Henk helpt mij en ik kan sleutelen in zijn grote fietskelder. Uiteindelijk moet praktisch alles eraf, voorwiel, stuur, zadelpen etc. Bidden dat ik hem ooit weer in elkaar gezet krijg, maar voorlopig zit hij in het doosje.

Henk is een interessante man, die naast de activiteiten op Corfu ook een uitgeverij in Nederland heeft. Tim Krabbé heeft zelfs speciaal voor hem een boekje geschreven “De Scherprechter van Korfoe”. Ook heeft hij Katwijk-binse roots en er ook jaren gewoond.

Morgen nog op het gemak Corfu-Stad bekijken.

1. Heleen:
    11 oktober 2022
    Leuk verhaal Willem, herkenbaar natuurlijk voor ons!!