Dag 39: Catania

16 mei 2023 - Catania, Italië

Ik was toch een beetje bezorgd. Voor de terugreis heb ik uiteraard een fietsdoos nodig en die is in Italië heel wat minder makkelijk te vinden dan in Nederland. Als groot voorstander van delegeren, had ik vooraf de verhuurder van mijn appartement aan het werk gezet. Die kwam vrij snel met het goede nieuws dat een “vriend” van hem met een fietsenwinkel een doos voor mij had klaarstaan.

Toen ik mij gisteravond naar het opgegeven adres begaf, bleek het een piepkleine scooter-winkel te zijn. De uitbater reageerde alsof hij water zag branden, toen ik hem meldde dat ik de doos kwam ophalen. Niks dus. Volgens hem moest ik het verderop in de straat maar proberen bij de UPS winkel. In zijn logica verkopen ze daar enveloppen, dus ook fietsdozen…

Enveloppen-winkel MET fietsdozen

Weinig hoopvol stelde ik mijn vraag in die winkel en tot mijn stomme verbazing toverde de man uit zijn magazijn een perfecte doos van 180 x 100 cm tevoorschijn. Voor EUR 15 was hij voor mij. Waar zoiets in NL waardeloos is, worden ze hier blijkbaar bewaard en verkocht. Ik was er in ieder geval blij mee.

Bij de ijzerwarenhandel van de schoonvader van van mijn verhuurder nog een rol duct tape en bubbeltjespapier gescoord.. Dus daarmee kon ik vanmorgen aan de slag om de fiets keurig in te pakken.

Verder lummelen en een beetje terugblikken. Tussen de onweersbuien door maak ik nog een rondje door het mooie centrum van Catania.

En nu maar hopen dat Transavia nog ergens een vergeten vliegtuig heeft staan om mij op te halen…..

1. Wim Bergman:
    16 mei 2023
    Met veel plezier iedere dag jouw avonturen mee beleefd. Respect voor het doorzettingsvermogen en de geleverde prestatie. Een behouden reis terug en welkom in ons mooie landje. Hier is het mooie weer in aantocht.
  2. Willem de Mol:
    16 mei 2023
    Het was weer een mooie tocht. Leuk om te horen dat je meeleest !!
  3. Roberto:
    16 mei 2023
    Als er geen vliegtuig komt, dan kom je toch gewoon terug per bootje. 😊
    Behouden vaart‼️
  4. Willem de Mol: