🇳🇱🇩🇪Dag 1: Katwijk - Dusseldorf (per trein)

30 augustus 2022 - Düsseldorf, Duitsland

KM 4

Dankzij de muitende NS-ers was ik gedwongen mijn planning om te gooien. In plaats van op 1 dag van Leiden naar Salzburg te treinen, gaat het nu maar net goed in 2 dagen. Dankzij mijn lieftallige echtgenote als reddende engel, die mij naar Nijmegen heeft gebracht.

Met dank aan de Arriva stakingsbrekers aldaar kan ik middels een grote omweg via Venlo toch mijn eindbestemming Dusseldorf voor vandaag bereiken. Ook de Duitse NS-ers laten zich niet onbetuigd door in Monchengladbach doodleuk om te roepen dat de trein niet verder gaat. Na wat improviseren en de fiets op en neer sjouwend tussen de perrons, lukt het mij om met een Regionalbummel toch te ontstappen. De treinen zitten allemaal overvol, maar wat wil je, als je voor EUR 9 de hele zomer kan reizen door heel Duitsland.

Enfin, de eerste dag zit erop en de gegrilde garnalen op een Rheinterras smaken prima.

Morgen verder per trein naar Salzburg !